12 Jun 2011

Cancel la ayam special....

as salam all blogger...
kruk kruk kruk... bunyi perut yg lapoooo...
yela, as student makanan rutin xla same tiap2 mlm kan...

dua hari lpas kempunan plak nk makan burger...
so, cari lah kedai2 yg berdekatan...
sumber pict: google

'bang, ayam spesial 1', tu la ayat yg kuar dari mulut aku nk order...
aku lihat keliling kedai tu...
ramai customer tu...
tgk2 gak la persekitaran gerai burger tu...
alhamdulillah, bersih...
syukur brader2 burger nih pandai jage kebersihan...
disebabkan aku order burger spesial, aku tgk la telur yg digunakan brader tu...
shit ah... telur die xbasuh... still ade kat papan telur...

dgn pantas aku cancel ayam special tdi...
so, ganti ngn ayam biase je...
sepatutnye peniaga n kne la basuh telur2 tuh...
bayangkan la klu2 ade lgi taik2 ayam yg melekat...
geli kot nk makan... aku nk tegur dpn2 pon rmi customer...
kang kacau periuk nasi dorang plak...
aku tegur dlm hati je la...
yg aku peliknyer, pak2 lebai pon beli kat situ...
sepatutnyer dorg lgi arif pasal kesucian makanan nih kan...

ape pon, moga brader tu basuh la telur pas ni...
kite nk bgi mkn kat org biarlah bersih dan suci...

sekian dulu...
ade ke kat tmpat korang gerai2 burger yg xbasuh telur???





6 shout!!!:

zuhanismohamed berkata...

haah lah..

saya pun selalu abaikan pasal kes tak basuh telur ni..

tp kebanyakan kedai termasuk kedai makan ade ke yang basuh telur dulu..macam susah je nak jumpa..

geli..goreng telur sendiri jelah konfirm basuh =.=

Afiq Din berkata...

huish.. xblh lah...

kire kne boikot la pape masakan luar yg melibatkan telur ???

saiazuan berkata...

adoi bkn susah pn basuh telur tu.. pemalas tul

Afiq Din berkata...

tu la pasal... berniaga, niaga gak... tpi jaga la kesucian telur tu...

syrupmasin berkata...

wahhh,,telur ta basuhh :D

Afiq Din berkata...

xsalah pakai air sikit nk basuh

Related Posts with Thumbnails
 

aKu nAk KaTe ApE © 2010

PSD to Blogger Templates by OOruc & PSDTheme by PSDThemes