12 Jun 2011

lampu merah tande benti la BODOH!!!

as salam all blogger...
tersebut la al kisah pemandu kete yg BODOH!!!

menyirap btol lah aku...
dlm perjalanan balik ke rumah tdi,
ade la sorang pemandu kete nissan ape tah...
mentang2 la ko naik kete, ko nk suke2 hati bawak mcm jalan AK(Abah Kau).

memang mencabar naik motor n kan...
>>bile naik moto, ade yg kate mat rempit...
>>bile naik moto, ade yg kate dak jahat nih...
>>bile naik moto, ade yg kate cpt mati nih sbb sng accident...
>>bile naik moto, kne hujan basah...
>>bile naik moto, orang pandang serong...
mcm2 lagi lah org nk kate...

tpi sekurang-kurangnyer kami rider nih, ikut peraturan...
bkn sume rider mat rempit...
klu da lampu merah tu tandanye benti BODOH!!!
klu kete besar pon tpi etika memandu xde, bek ko jalan kaki je...
pastu klu nk report2 mesti la yg bwk kete n mati2 kate dorg xsalah...
padehal antara die ngn kite je yg tau...
kes langgar lari lgi...

aku dlu ade member, dah meninggal...
n kes langgar lari, sape yg langgar???
si pemandu kete yg xbertanggung jawab la...
sial btol...

 sumber pict: google


dah la, aku harap para2 pemandu kat malaysia pas ni ingatlah org lain gak
time drive tu...
bkn korang je ade org tersayang...
kami para rider pon ade orang tersayang...
sekian dulu...



12 shout!!!:

Sally Yatiey berkata...

Sabarrrrr2 ;)
Pemandu kete mmg camtu kan . huhu .
Ingat Abah Diorang yang punya jalan ke . HAHA ;D

Afiq Din berkata...

blh sabar lgi...
tpi klu2 la da langgar tdi, mmg cari sampai lubang cacing

:: Into The New World :: berkata...

ramai sgt yg mcm tu.
aish. sape yg bg lesen entah,

amir aizat berkata...

biasalah, harap jer dduk malaysia ni,tp xpndi ikut undg2.mmg seswai lahkann,haha

syrupmasin berkata...

errrr..garang nih :D

nelly berkata...

ingat orang tersayang kan ~

Afiq Din berkata...

kne la marah dlu sblm nyawa melayang kan

Afiq Din berkata...

kne la marah dlu sblm nyawa melayang kan

amir aizat berkata...

yes marah betul2!!

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

sabar itu separuh dr iman:))

apik pehe berkata...

itu laaa..apik sebagai rider ni pon..mata kena liar sikit masa perjalanan dari kuantan ke kelantan..
aritu dah kena skali..nasib baik takder kereta kt belakang..haishh

~~Sue eLLa~~ berkata...

hati2 tau fiq ..nnti kalau nak melawat pili bgtau aku yerh.....aku tk tgk agi dia...

Related Posts with Thumbnails
 

aKu nAk KaTe ApE © 2010

PSD to Blogger Templates by OOruc & PSDTheme by PSDThemes