24 Jun 2011

Sebab2 kite sakit....

as salam all blogger... 

da lebih seminggu aku xbw kan2...
dilanda demam kejap...

awal2 n nk mule ngn pantun sikit...

sesat jaln xtanye...
kat sini engkau rupenyer...
(hahaha... terbawak2 dari maharaja lawak)

alhamdulillah aku da disahkan sehat oleh doc...
syukur banyak2...

kite sakit n mcm2 kerenah ade...
yg terlantar, yg mengada-ngada, yg dibuat-buat...

so, ape sebab kite sakit ye???

1. ujian dari Allah
- n benda pertama yg terlintas kat fikiran aku bile kite sakit... mungkin ujian dari Allah untuk uji sejauh mane kite terima ketentuan dariNYA...

2. penghapus dosa
- dosa yg kite lakukan xsemestinya akan dibalas di akhirat... mungkin juga kite akan terima di dunia lagi... xsalah jugak nk dikatekan kite sedang mendapat pembalasan ketika sakit...

3. mendapat perhatian
- xsume org nk sakit... tpi utk dapat perhatian, ade sakit yg dibuat-buat... ia bagi mendapatkan perhatian dari org2 yg terdekat...

4. sengaja cari penyakit
- yg n memang xdisukai la oleh org2 terdekat... si pesakit nk cari penyakit xkire la melalui mulut ke, perbuatan ke... kirenye nk cari gado la...

so, korang sakit sebab pe???




14 shout!!!:

syrupmasin berkata...

ohh dah elok la nih..bagus2..alhamdullilah :)

Afiq Din berkata...

yup2... syukur2...

shahjiehan berkata...

sakit tu penghapus dosa....

Rtp Farra Arisha berkata...

moga baik2 saja selepas ini yaa :))

amalina wahida berkata...

sebab2 sakit hati ada tak encik afiqdin.

**lama betol tak singgah blog hang nih...

nelly berkata...

ujian dari Allah
:)

Afiq Din berkata...

shah : moga2 mcm tu la...

Afiq Din berkata...

fara : insyaallah :)

Afiq Din berkata...

amalina : blom ade lgi.. asal? ang sakit hati ke?

Afiq Din berkata...

nelly : moga ujian tu mendekatkan lagi kite kepadaNYA

amalina wahida berkata...

ye. sakit hati.

*muahahahahha!!

najihah sahami berkata...

laa..xsihat rupanya...huhu....

minat sgt maharaja lawak. adoi..

Echin Nadiossa berkata...

sakit tu ujian dari ALLAh.heew

i am S!L4H.. berkata...

mcm2 jenis sakit ni.
yg cari penyakit tu bahaye. heee

Related Posts with Thumbnails
 

aKu nAk KaTe ApE © 2010

PSD to Blogger Templates by OOruc & PSDTheme by PSDThemes