22 Mac 2010

OT or CUTI?

byk hari gak da x update blog aku ni kn..
sory la yer..
xtau nk ckp pe la..
mgu lpas, lpas meeting bgi department aku iaitu fiber optik(FO)...
aku ditugaskan utk wat OT pada hri minggu...
so aku pilih la hari ahad sebab aku rase hari 2 xbz kot..
mulenye family plan nk balik kg kat perak...
yela, lame da xjmpe nenek aku..
hurm, tpi yg sedehnyer aku xdpt g..
huhu...
sbb aku ingat parent aku nk balik balakong pagi ahad..
so, aku blh la g keje ptg 2...
nk dijadikan cite, aku xdpt la ikot..
huhu...
tibe je hari ahad 2, aku da cam mls lak nk g...
thanks 2 my dear yg teman aku cuti 2..
terase diri n dihargai..
dlm kol 2 ptg aku bersiap-siap nk g keje..
ikutkan da xnk g da pon..
yela, ptg2 mane ade mood nk wat keje kan...
tpi 2 kali bos aku kol...
pikirkan tggungjawab aku pon g la...
sampai kat sne dlm kol 2.45 cm2 la...
sampai2 je, aku terus mulekan kerja...
keje aku xsusah sbb brg yg aku kne wat sng je...
blh sapu skali 3 brg aku wat..
haha...
tpi time aku sampai bos da xde da..
die kuar kejap ade hal katenye...
xpe la..
aku ditugaskan utk guide new member in my department..
en amir..
die n dulu dri department RnD..
tpi turun ke dept calibration...
aku n xpndai sgt nk mengajar...
jdi aku tunjuk je la mane yg aku tau...
buat punye buat keje, jam da menunjukkan kol 5.30 ptg..
kemalasan dlm diri semakin menebal..
haha.. kne cari alasan nk balik n...
tibe2 je guruh sambar-menyambar kat luar company..
wah, da nmpak d situ alasan nk balik..
bos aku yg ade hal tdi pon dtg ke opis dlm 5.40ptg..
aku: TM, hujan ke kat luar?
technical manager(TM): xlagi.. tpi kat subang da stat hujan da.. ko da nk balik ke?
aku: yup.. sye kne balik.. sye nek moto je.. hujan susah..
TM: hurm.. ok
wah, senangnye..
so, aku kemas2 la barang aku n terus je balik...
dlm perjalanan 2, aku ingt sempat sampai rumah tanpa redah hujan...
tpi memang xde rezki, mandi hujan la aku..
yg penting aku selamat sampai rumah..
sampai je rumah aku trus mndi n solat..
n 1st time aku OT time cuti..
sampai cni je la dulu...
ade rezki aku update lgi k..
wasalam..

1 shout!!!:

~~Sue eLLa~~ berkata...

afiq...nanti aku nak pi kelantan..jadik r tourist guide aku yeh...hahaha

Related Posts with Thumbnails
 

aKu nAk KaTe ApE © 2010

PSD to Blogger Templates by OOruc & PSDTheme by PSDThemes