4 Mac 2010

TazKirah minggUan

Alhamdulillah.. Hari n company tpt aku praktikal ade wat kuliah mingguan..
tazkirah n disampaikan oleh ustat Johari..
tajuknye aku xtau..
aku dgr je..
tpi xg...
haha... selamber..

so, aku listkan la point yg aku dpt sepanjang ustat 2 bgi ceramah tdi...
1) semasa kite menziarahi kubur seseorang, kita xsepatutnya bawak bunga @ siram kubur dgn air mawar..
    -menurut ustat n, 2 adalah cara agama hindu nk hormat mayat..
2) ketika kita meraikan sambutan Maulidul Rasul, kita xsepatutnya menjadikan kubur nabi S.A.W sbg tpt sambutan.
3) pada kamis mlm jumaat kita lebih dituntut untuk membacakan surah al-Kahfi berbanding surah yasin..
    -ustat n kate kite akan dipermudahkan segala erja sehingga kamis malam jumaat berikutnya,,
4) n untuk lelaki yg hendak g smyg jumaat..
   -klu menurut mazhab hanafi, kita diwajibkan untuk membersihkan diri sblm solat jumaat yakni madi sblm solat..
   -tapi menurut mazhab syafiee, mandi sblm solat jumaat adalah sunat muakkad

so, sampai cni jelah yg aku dpt kongsikan untuk kebaikan kite bersama..
ade rezki lagi aku akan cube kongsikan ye..
Assalamualaikum..~~

0 shout!!!:

Related Posts with Thumbnails
 

aKu nAk KaTe ApE © 2010

PSD to Blogger Templates by OOruc & PSDTheme by PSDThemes