2 Ogo 2011

Alhamdulillah... Masih ada yg ingat

as salam all blogger...
mcm mana pose hari ni???
harapnya xtinggal la ye melainkan yg uzur tu...

today nk bercerita pasal ramadhan la plak...
pada mlm ahad tentunya korang akan mendapat msg dri member2 yg mengingatkan kite berkenaan ramadhan kan???
alhamdulillah, itu tandanya masih ade yg ingt pada kita utk memulakan ramadhan dgn hati yg bersih...
bkn BERSIH 2.0 tau...
dari msg yg disampaikan wpon diforward dari yg lpas, sekurang-kurangnya dpt mengingatkan kita bahawa bulan rahmat sudah tiba...

bercerita pasal ramahan pulak, mmg xkn terlepas utk menikmati juadah ketika berpuasa...
aku tertarik bila terbaca satu artikel d surat khabar...
ianya berkenaan bazar ramadhan...
bulan n mmg rezeki para peniaga utk mencari duit bg menampung perbelanjaan hari raya...
yg menghairankan aku, tapak2 bazar yg disewakan terutamanya di kwsn2 KL mmg agak mahal...
dlm artikel tu disebut ada tapak yg disewa RM2000-10000 sebulan...
sekali pandang tentu xpercaya kan...
tpi, knp peniaga sanggup??? krn di kwsn n mereka boleh membuat untung sampai RM50k sebulan...
masyuk skali kan...
dlm keseronokan berniaga jgn la diabaikan kesucian makanan yg dijual...
sbg contohnya, telur jgnlah tak dibasuh, nasi lemak yg dijual jgn la pula basi ketika sampai watu berbuka, air yg dijual jgnla pula menggunakan air paip, dan byk lgi...

sekian dula ya...
jgn lupa solat terawih lpas isyak...








19 shout!!!:

TYNTHA LANA berkata...

ada dapat msg afiq..bnyk...tpi..

kat facebook n shoutbox,hek3

Alhamdulillah..sekejap masa berlalu..dah masuk hri kedua ramadhan..dah separuh hri dah pun :)

~~salam Ramadhan buat afiq ya ^__^

Afiq Din berkata...

hehe... mmg tandanya ada org yg ingt tu...

Nur Hani berkata...

Salam ramadhan afiq ;)

ttg makanan tu betul, bulan ramadhan sering dikitkan dgn kita cuba berusaha menambah sebanyak mana pahala dan kebaikan seboleh bolehnya.

tp dlm kesibukan itu, kdgkdg kita lupa bahawa kita menggunakan approach "matlamat menghalalkan cara". terutama dalam perniagaan byk pintu rezeki dari berniaga. jd mereka berniaga, tetapi demi untng, tapak sewa mahal, dan barangan ingredients mereka semua tah hape hape. jd, harapannya, dlm bulan puasa tahun ini, xterjadilah peristiwa ini khendaknya.

Salam ramadhan sekali lg afiq ;)

Hana teen top berkata...

tue la, takde berkat duit yg dorang dpt dr hasil jualan klu benda2 nie dowang buat.sian pembeli...

diana berkata...

awal2 gini semuanya masih ok..
bila dah tengah2 puasa sampai hujung nanti banyak la yang basi dan masam yang orang dapat..
heheheh

Afiq Din berkata...

hani: hurmmm... mungkin keadaan memaksa... namun sume tu bkn alasan bukan

hana: tu la... klu kne kat dorg sendiri baru tau

diana: naseb customer.. huhuh

Siti Arfah berkata...

Salam ramadhan kareem. :)

syrupmasin berkata...

perrghh ye ke mahal sampai macam tuh sewe dy..berbual betol..huhu

amir aizat berkata...

nnti bnyklah isu berbangkit kt tv,huhu selamat berpuasa!

Anif Abdullah| AA berkata...

mesti dapat komplen nanti tuh.. so,kena berhati-hati gak semasa membeli.. mahal nye..adehh

L berkata...

dtg sini nk engtkan pose jgn xpose..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/halwa-telinga.html

INTAN berkata...

insyaAllah...pasti akan ada yang ingat..dalam kesibukan berniaga..membeli untuk berbuka..jangan lupa tentang keberkatan tu..yang berniaga kena jaga kebersihan..nak jual kat orang makanan perlu BERSIH ye dok? yang nak membeli pulak, kena ingat..jangan terlalu boros..jangan jadi hamba perut..kalau tak, sia2 je kawal nafsu sepanjang hari..last2 jadi sahabat syaitonurajim jugak.. =)

abah khalisha berkata...

abah kena dah br ni..gulai kawah macam gulai sawah..len je rasanya..huhuu

Afiq Din berkata...

siti : salam ramadhan kembali

Afiq Din berkata...

syrup: mungkin ko akan tau klu ko yg sewe tapak tu

Afiq Din berkata...

aizat: harap byk isu yg baik la

Afiq Din berkata...

AA: komplen tu klu peniaga terima ok la

Afiq Din berkata...

intan: harap2 la

Afiq Din berkata...

abah: saya baru je kne smlm... mtk kuey teow dpt mee... ape da mak cik tu

Related Posts with Thumbnails
 

aKu nAk KaTe ApE © 2010

PSD to Blogger Templates by OOruc & PSDTheme by PSDThemes