23 Sep 2010

Kaya, Berilmu atau Kaya berilmu...

salam semua bloggers...
today nk share plak citer pasal ape ye??? tgk tajuk la klu nk tau ye.. hehe

ok, dlm kehidupan kite tentu saja akan ade impian yg nk dicapai..
setiap impian itu xkira la kesenangan hidup ke, jnji kite ke, ape je la...
now aku fokuskan kat 3 impian utama kite ye...

1. Kaya
-klu impian juz nk jadi kaye je, pangkat2 SPM pon blh  kaye kan...
-byk dah contoh2 hartawan, jutawan yg kaya hanye bermodalkan SPM je.. tgk aje la Tan Sri Lim Goh Tong, Dato' Sosilawati... dorg nie hanya ade SPM je kot..
-npe dorg blh berjaya sampai cm2 skali?? atas usaha yang x pernah putus2..
-kejayaan xkn dtg sendiri tanpa usaha kan... 
sumber pict: google

2. Berilmu
-ilmu adalah penenang hati... ilmu adalah lebih bernilai kan...
-para2 ilmuan tentunya tidak mengharapkan sangat akan harta benda kerana cintanya pada ilmu
-so, klu blaja tinggi2 pon tapi xde usaha nk jadi kaya pon tetap di takuk lame kan... maksud aku takuk ekonomi la.. ilmu still tinggi...
sumber pict: google

3. Kaya Berilmu
-yang nie tentunya lebih bernilai kan.. kaya dan berilmu...
-pastinya usaha yg gigih akan dibalas dgn kejayaan dan ilmu yg dipelajari tentunya blh digunakan utk masa panjang kan...
-tpi pengorbanannya mestilah lebih besar.. btol x?
sumber pict :google

so, skali lagi la nie??
yeke?? da byk kali kan... haha
ape pendapat korang sume???
sharing is caring.. barulah memupuk kasih syg kan... haha.. ngarut plak..
sampai sini dulu.. salam



   




6 shout!!!:

ct kamila berkata...

semestinya kaya berilmu..

hehe

;p

♥ Funna ♥ berkata...

lbh bagus lau de ilmu, kaya n ilmu agama juga penting ye..

Afiq Din berkata...

mila: yup2...
funna : ilmu agama termasuk dlm ilmu gak kan...

Khairi berkata...

jangan pula miskin dan jahil :)

paling baik, kaya berilmu. tapi zaman sekarang orang kaya jarang yang jujur dan baik, kalau orang itu jujur dan baik dia sukar jadi kaya.

hanis berkata...

ilmu, kaye, tapi tak de akhlak camne pulak? tak seimbang gak...huhu

Afiq Din berkata...

khairi: hurm.. blh dijadikan ikhtibar gak pendapat ko nie...

hanis: pasal akhlak kite pon ptt pikirkan,... tq ye

Related Posts with Thumbnails
 

aKu nAk KaTe ApE © 2010

PSD to Blogger Templates by OOruc & PSDTheme by PSDThemes