17 Jan 2011

Boleh ke malaysia jadi negara servis?

as salam all blogger....
how today?
sume sehat2 kan...

hari n nk bercerita la sikit pasal servis d negara kite n...
adakah korg sume berpuas hati???
xkire la dari kaki lima ke hotel... 
adakah servis yg diberi berbaloi dgn harga yg dibayar...

aku bgi contoh yg maybe korg kurang nmpk la...

tgh hari tdi aku g kat seksyen 18, shah alam tuk tampal n jahit kasut futsal aku...
ade 3 tukang kasut d situ...
tpi, sorg berada di seberang jalan yg lain...
aku amek keputusan tuk htr kasut kat tmpt yg ade 2 tukang kasut tu...

korg tau la tgh hari kan.. bahang matahri di waktu puncak...
tukang kasut tu xpandang pon aku.. 
die soh letak kasut aku kat tepi je.. tpi, xpe la...
aku rase dorg tu byk keje nk wat... so, aku gtau la ape yg nk dibetulkan...
seolah-olah aku ckp ngn kayu kot...
jemput duduk pon xde... aku tgu dlm 45 minit sblm kasut tu siap...
ade la bayaran yg dikenakan... servis la katekan..
agak terkejut gak la bile die sebut harga.. tpi, aku xstate kat sini la...
aku xkisah klu harga yg dorg mintak tu kne dgn servis dorg..
n tidak, customer dtg tu sapa la dlu... bru nmpk 1st impression yg baik kat dorg...
klu la tourist yg dtg nk mtk servis, ape akan jadi kat imej negara kite...

tu servis yg jarang2 nmpk...

mcm mne plak servis yg terang-terangan xbagus tapi tetap diterima...
sbg pengguna internet la.. terutamanya pengguna broadband..
mcm mane servis ha??? ada ok ke???
kebanyakan member2 aku yg gne bb xdpt servis yg bagus...
line terputus tibe2 la, load page lmbat  la... klu d kg2, blh consider lagi...
tpi, klu kat bndar2 besar cm ne???
maybe ade certain2 time yg mane pengguna dh capai had penggunaan kot...
aku xde explaination tuk hal n..
tpi, d mata pengguna tentu saje akan mempersoalkan berbaloi ke dorg byr dgn servis yg dorg dpt...
mmg bg aku customer is not always right sbb aku penah gak la bekerja d bahagian servis...
tpi, klu kebanyakan problem yg sama dihadapi setiap pengguna mesti akan effect kat company kan...


pada pendapat aku la, malaysia blom la d tahap terbaik lagi dlm servis..
tpi, aku yakin n berharap servis akan semakin baik dan xmembebankan pengguna ye...
sekadar berkongsi...
sampai sini je la dlu...
sekian...





7 shout!!!:

- Ma StOrY - berkata...

hurmm... agk susah lar nak cakap mcm tue sbb mentaliti kita masih kurg bukan ak nak cakap org ak sendiri pon kadang2 mcm tue..

Unknown berkata...

a.a kan..

x berbaloi byr mahal2..tp line ciput lembab giler~

Afiq Din berkata...

ma : tu la.. masing2 punye hak kot nk bg pendapat...

yong : btol2... kne kerah sikit dorg n baru gerak...

kuraku berkata...

mahal sikit xpe bro. rezeki halal tu dia cari. nak wat keje lain mungkin xmampu.

dwatyKNY berkata...

malaysia boleh!!!!

Aleen Aiden berkata...

hu3.busuknye prangai die..bwat keje mcm xeklas la jugak 2 kan.camane nak cari makan klo cmtu.haish

Afiq Din berkata...

kuraku : bkn mahal yg jdi isu bro.. isunye servis.. klu servis baik aku xkisah sgt pasal bayran...

dwaty : yup.. msia mmg blh..

aleen: keje dah ok dah.. sumber halal.. juz, servis je kureng

Related Posts with Thumbnails
 

aKu nAk KaTe ApE © 2010

PSD to Blogger Templates by OOruc & PSDTheme by PSDThemes